PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA
W PIWNICY ARTYSTYCZNEJ MŁODZIEŻOWEGO DOMU KULTURY
NA CZAS EPIDEMII COVID-19.
- Ustala się procedury obowiązujące w Piwnicy artystycznej Młodzieżowego Domu Kultury (PA MDK) w okresie epidemii COVID-19.
- Wszyscy pracownicy, współpracownicy oraz osoby korzystające z oferty PA MDK zobowiązani są do bezwzględnego ich przestrzegania i stosowania.
- Ilekroć w niniejszym dokumencie używa się określenia PA MDK, należy przez to rozumieć Piwnicę Artystyczną Młodzieżowego Domu
Zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie:
- W pomieszczeniach mogą przebywać, poza pracownikami, jedynie: uczestnicy zajęć i imprez w wyznaczonych godzinach.
- W imprezach organizowanych przez PA MDK mogą brać udział wyłącznie osoby zdrowe, które złożą pisemne oświadczenie o braku oznak zakażenia i nieprzebywaniu w kwarantannie wg załączonego wzoru (załącznik nr 1). W przypadku osób niepełnoletnich oświadczenie są zobowiązani złożyć rodzice lub opiekunowie prawni (załącznik nr 2). Osoba bez oświadczenia nie będzie mogła uczestniczyć w zajęciach i imprezach.
- Wprowadzone zostają limity osób przebywających w poszczególnych pomieszczeniach, stosownie do wytycznych dotyczących zajęć edukacyjnych oraz organizacji imprez. Za przestrzeganie limitów odpowiedzialna jest osoba prowadząca zajęcia lub powołany koordynator do spraw zdrowia.
- Przy wejściu do budynków PA MDK umieszczone zostają pojemniki z płynem dezynfekującym. Osoby wchodzące do budynku winny zdezynfekować ręce. Mile widziane rękawiczki jednorazowe.
- Pojemniki z płynem do dezynfekcji rąk umieszczone są także dodatkowo w wybranych miejscach, odpowiednio do prowadzonych działań, tak by umożliwić osobom korzystającym z oferty PA MDK częstą dezynfekcję.
- W budynku PA MDK obowiązuje nakaz stosowania środków ochrony osobistej, takich jak maseczki lub przyłbice. Osoby nie posiadające w/w środków ochrony nie będą mogły korzystać z oferty PA MDK.
- Przy wyjściu z budynku umieszczone są pojemniki na zużyty sprzęt ochrony osobistej.
- Pracownicy PA MDK zaangażowani do obsługi klientów mają obowiązek używać środków ochrony osobistej: przyłbice lub maseczki oraz rękawiczki jednorazowego użytku.
- W toaletach oraz na sali umieszczone zostają informacje dotyczące zasad higieny i zaleceń służb sanitarnych.
- Osoby przebywające w PA MDK powinny zachować względem siebie odstęp 2 m.
- Pracownicy obsługi zobowiązani są do szczególnego utrzymania w czystości ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych: poręczy, klamek, włączników i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach oraz bieżącej dezynfekcji toalet.
Zalecenia dla organizacji imprez:
- Uczestnicy zajęć i imprez wpuszczani będą do budynku PA MDK na 30 minut przed zajęciami/imprezą.
- Należy zachować wymagany przepisami prawa, bezpieczny odstęp między uczestnikami zajęć oraz imprez, a także przy wejściu do budynku PA MDK.
- Ograniczeniu ulega liczba osób uczestniczących w imprezach.
- Należy zajmować miejsca siedzące z zachowaniem zasady naprzemienności rzędów oraz odstępu pomiędzy widzami Obowiązek zachowania wolnego miejsca między widzami nie dotyczy:
- widza, który uczestniczy w pokazie z dzieckiem poniżej 13 roku życia,
- widza, który uczestniczy w pokazie z osobą z orzeczeniem o niepełnosprawności, osobą z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osobą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osobą, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie,
- osób wspólnie zamieszkujących lub pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym.
- Przy wejściu do sali należy bezwzględnie zdezynfekować ręce, a podczas seansu należy zakrywać usta i nos.
- Obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia i spożywania pokarmów i napojów.
- Zabrania się wieszania kurtek na oparciach foteli oraz składania ubrań i torebek na wolnych krzesłach.
Zalecenia dla prowadzonych zajęć:
- Zajęcia prowadzone będą w sposób minimalizujący bezpośredni kontakt pomiędzy uczestnikami.
- Przed wejściem do sali każdy uczestnik zajęć winien zdezynfekować ręce płynem z pojemnika umieszczonego przy wejściu do sali.
- Uczestnicy wchodzą do budynku w maseczce. Jeśli charakter zajęć wyklucza jej używanie, to zdejmuje ją i odpowiednio zabezpiecza w sali.
- Nauczyciel przed rozpoczęciem zajęć zobowiązany jest wyjaśnić uczestnikom zasady bezpieczeństwa i procedury obecnie obowiązujące w PA MDK i ustalić zasady zachowania podczas zajęć.
- Uczestnicy powinni podczas zajęć pracować w wydzielonych dla siebie przestrzeniach i zachowywać dystans 2 m.
- Podczas zajęć uczestnicy nie mogą korzystać z rekwizytów i przyborów, których używają także inni uczestnicy. Przekazywanie sobie przyborów, narzędzi i rekwizytów jest możliwe w wyjątkowych przypadkach, za zgodą instruktora, wyłącznie po ich wcześniejszej dezynfekcji dokonanej przez instruktora.
- Po każdych zajęciach używane przez uczestników przedmioty i powierzchnie są dezynfekowane.