REGULAMIN KORZYSTANIA Z PIWNICY ARTYSTYCZNEJ MDK W OŚWIĘCIMIU
Regulamin określa zasady korzystania z Piwnicy Artystycznej Młodzieżowego Domu Kultury w Oświęcimiu. Jego celem jest zapewnienie bezpiecznego przebywania w naszym obiekcie. Do przestrzegania niniejszego regulaminu zobowiązany jest każdy korzystający z usług Młodzieżowego Domu Kultury w Oświęcimiu.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
- MDK – Młodzieżowy Dom Kultury
- piwnica – Młodzieżowa Piwnica Artystyczna MDK wraz z zapleczem i sanitariatami,
- organizator zewnętrzny – osoba prawna, fizyczna lub jednostka nie posiadającą osobowości prawnej, przeprowadzającą wydarzenie sceniczne, imprezę lub zajęcia,
- impreza – wydarzenie sceniczne – spektakl, koncert, impreza okolicznościowa,
- zajęcia – zajęcia artystyczne i inne dla dzieci, młodzieży i dorosłych (np. próby).
- Dzieci i młodzież mogą korzystać z sal pod nadzorem nauczyciela lub w przypadku innych zajęć pod nadzorem pełnoletniego opiekuna, którzy ponoszą odpowiedzialność za grupę i jej bezpieczeństwo.
- Udostępnienie sali organizatorowi zewnętrznemu następuje na podstawie porozumienia zawartego z dyrektorem MDK.
ZASADY UDZIAŁU WIDZÓW W IMPREZIE
- Wejście do sali na zajęcia lub imprezę jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przestrzeganie niniejszego regulaminu.
- Podczas imprezy nie należy prowadzić rozmów przez telefony komórkowe, zaleca się ich wyłączenie przed rozpoczęciem imprezy.
- Podczas imprezy organizowanej prze MDK zabrania się:
- dokonywania jakiejkolwiek rejestracji obrazu, dźwięku i koncertów profesjonalnych artystów bez zgody organizatora (Ustawa o prawach autorskich Dz. U. 1994 Nr 43 poz. 170 z dnia 04.02.1994 r.),
- zachowania zakłócającego innym odbiór koncertu, spektaklu czy imprezy,
- spożywania alkoholu, środków odurzających i psychotropowych oraz palenia papierosów,
- palenia i korzystania z elektronicznych papierosów oraz urządzeń i przedmiotów o tej samej lub zbliżonej funkcji lub działaniu
- wnoszenia przedmiotów niebezpiecznych (broni, środków trujących, ostrych narzędzi, materiałów łatwopalnych)
- wprowadzania zwierząt.
W przypadku złamania któregokolwiek z wymienionych zakazów należy liczyć się z natychmiastową koniecznością opuszczenia obiektu.
PRAWA I OBOWIĄZKI KORZYSTAJĄCYCH Z SALI
- Każdy kto przebywa w sali powinien zachowywać się tak, aby nie szkodził i nie zagrażał innym.
- Obowiązkiem osób korzystających z sali jest:
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa przy korzystaniu z wyposażenia sali,
- przestrzegania przepisów bhp, ppoż., ewakuacyjnych, porządkowych.
- Na terenie sali wraz z przyległymi pomieszczeniami obowiązuje bezwzględny zakaz:
- wstępu osób w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub użycie wszelkiego rodzaju środków odurzających,
- spożywania alkoholu i innych środków odurzających oraz palenie tytoniu,
- wchodzenia na obszary, które nie są dopuszczone dla widzów
- dotykania i manipulowania przy urządzeniach elektrycznych,
- stwarzania zagrożeń narażających siebie i innych na utratę zdrowia lub kalectwo,
- używania jakichkolwiek źródeł ognia,
- zaśmiecania sali i przyległych pomieszczeń,
- wprowadzania zwierząt,
- sprzedawania towarów, rozdawania ulotek, przeprowadzania zbiórek pieniężnych i rzeczowych, przeprowadzania spotkań i zebrań bez zgody dyrektora MDK,
- wnoszenia broni wszelkiego rodzaju i innych niebezpiecznych przedmiotów (świec dymnych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo niebezpiecznych, substancji żrących, farbujących lub powodujących zanieczyszczenia).
ZASADY KORZYSTANIA ZE SPRZĘTU I URZĄDZEŃ SCENICZNYCH
- Korzystający ze sprzętu i urządzeń scenicznych zobowiązani są do jego używania zgodnie z przeznaczeniem oraz zasadami bhp i ppoż.
- MDK nie ponosi odpowiedzialności za stan techniczny i bezpieczeństwo sprzętu i urządzeń nie stanowiących jego własności.
- O wszystkich uszkodzeniach sprzętu, wyposażenia, urządzeń oraz występujących zagrożeniach należy natychmiast powiadomić pracownika MDK
DO OBOWIĄZKÓW ORGANIZATORA ZEWNĘTRZNEGO IMPREZY NALEŻY W SZCZEGÓLNOŚCI
- Zapewnienia pełnego bezpieczeństwa uczestnikom imprezy, organizator ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonywanie tego obowiązku.
- Respektowanie postanowień regulaminu oraz zapewnienie ładu i porządku przed rozpoczęciem imprezy, w czasie jej trwania oraz po zakończeniu imprezy.
- Niedopuszczenie do uczestnictwa w imprezie osób nietrzeźwych lub odurzonych, a także osób zamierzających wnieść na teren sali przedmioty niebezpieczne.
- Usuwanie z terenu sali osób nie stosujących się do postanowień regulaminu, stwarzających zagrożenie dla życia lub zdrowia uczestników imprezy.
- Niezwłoczne podejmowanie działań mających na celu usunięcie zagrożenia życia lub zdrowia uczestników imprezy oraz niszczenia mienia MDK.
- Zapewnienie drożności wejść i wyjść z sal.
- Niezwłoczne poinformowanie MDK o szkodach w mieniu, powstałych w czasie trwania imprezy lub w związku z imprezą.
- Pokrycie wszystkich kosztów powstałych w związku z uszkodzeniem mienia.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Osoby naruszające porządek publiczny lub przepisy regulaminu będą usuwane z sali niezależnie od ewentualnego skierowania sprawy na drogę postępowania w sprawach o wykroczeniach.
- Osoby niszczące sprzęt lub wyposażenie sali ponoszą odpowiedzialność materialną za szkody, które wyrządziły.
- Pracownicy MDK mogą kontrolować wszystkie zajęcia i imprezy, a w razie stwierdzenia uchybień zakazać dalszego korzystania z sali. Wyżej wymienione osoby sprawują również ogólny nadzór nad przestrzeganiem niniejszego regulaminu, dlatego wszystkie osoby przebywające w sali zobowiązane są do podporządkowania się ich nakazom.
- Prowadzący zajęcia odpowiada za stan czystości i porządku w sali po każdych zajęciach.
- Klucze do sali mogą pobierać osoby upoważnione.
- MDK nie ponosi odpowiedzialności za zagubione lub pozostawione na terenie sali przedmioty wartościowe, dokumenty oraz pieniądze.
- Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania sali należy kierować do sekretariatu MDK tel. 33 842 42 64 lub bezpośrednio do dyrektora MDK.