Weronika, Flora, Wiktoria, Daria

13 czerwca 2018 r. Dzień I

Podróż w czasie

Choć poranek mglisty, a słońce dopiero wzeszło, nikt jeszcze nie spodziewał się podróży w czasie. Pan kierowca, niczym czarodziej, sprawił, że w samo południe znaleźliśmy się w średniowiecznym Toruniu. Wkroczyliśmy w świat potężnych murów i wielowiekowych budowli. Dzięki naszej przewodniczce (przepięknej średniowiecznej dziołszce) poznaliśmy różne style architektoniczne i codzienny styl życia ówczesnej epoki. Na koniec pojedliśmy pysznym obiadem i kupiliśmy pierniczki.

Ale to nie koniec niespodzianek. Jeszcze tego samego dnia przenieśliśmy się do odległych czasów. W Gdańsku na pokładzie galeonu „LEW” popłynęliśmy na Westerplatte, które wprawiło nas w zadumę.

Zwieńczeniem całego dnia był nocleg w przepięknych pokojach – stolicach świata w gdańskim Hostelu „World”.

14 czerwca 2018 r. Dzień II

Nauka i pamięć

Jako młodzi naukowcy wyruszyliśmy na podbój gdańskiego Centrum Nauki „Hewelianum”. Podzieliliśmy się na dwie drużyny: „ścisłowców” i „resztę świata”. Podczas warsztatów poznaliśmy tajemnice świata fizyki i przyrody.

Następnie czekało nas zwiedzanie Europejskiego Centrum „Solidarności”. Miły pan Tomek wprowadził nas w historię odzyskania wolności przez Polaków spod okupacji komunistycznej. Po zwiedzaniu oddaliśmy hołd poległym stoczniowcom pod Pomnikiem Trzech Krzyży.

Dzień zakończyliśmy już w Łazach spacerem po plaży w blasku zachodzącego słońca.

15 czerwca 2018 r. Dzień III

Dziki dzień [dziki taniec]

Tego dnia działo się bardzo wiele. Na plaży mieliśmy zajęcia z biologii i fizyki, podczas których dowiedzieliśmy się o faunie i florze Bałtyku oraz o dualizmie świata.

Po południu mogliśmy się poczuć dziećmi. Z magicznej receptury pana Kazia tworzyliśmy wielkie bańki mydlane. Korzystając z pięknej pogody, spędziliśmy czas na plaży. Mieliśmy tam okazję zobaczyć stare, ale też majestatyczne traktory, ponieważ w Łazach odbywał się Międzynarodowy Zlot Starych Traktorów i Maszyn Rolniczych.

Wieczorem wszystkich bolały palce u stóp. Dlaczego? Po kolacji odbyły się „dzikie dance”. Dla większości z nas były to pierwsze kroki taneczne. Pierwszym tańcem, jaki poznaliśmy, była samba. A to dopiero początek …

16 czerwca 2018 r. Dzień IV

Tego dnia mogliśmy odpocząć i zrelaksować się. Ponownie puszczaliśmy bańki, ale tym razem na plaży z dziećmi niepełnosprawnymi, aby umilić im pobyt i sprawić radość.

Po południu wybraliśmy się do Ogrodów Tematycznych HORTULUS, gdzie mogliśmy podziwiać botaniczne okazy.  Dla umilenia dnia zmagaliśmy się z wielkim roślinnym labiryntem. Podzieliliśmy się na kilka mniejszych grup i wspólnymi siłami wydostaliśmy się z labiryntu.

Jak co wieczór, odbyły się nasze ukochane zajęcia taneczne. Tym razem uczyliśmy się tańczyć walca angielskiego.

Potem nasz kolega, Radek zrobił nam astronomiczną prezentację nieba, wyświetlając gwiazdozbiory na … suficie świetlicy.

17 czerwca 2018 r. Dzień V

Niedziela była dniem leniuchowania i leżenia na plaży. Była to jedna z nielicznych okazji, by poopalać się w gorącym, pięknym słoneczku.

Po obiedzie mieliśmy okazję stworzyć swoje dzieła plastyczne techniką decoupage. Każdy z nas miał przyozdobić znalezione na plaży kamienie. A kto chciał, mógł sobie zrobić piękny pamiątkowy słoik.

Wieczór, był to czas integracji grupowej przy ognisku, kiełbaskach i zabawach. Mogliśmy też obserwować planety i księżyc przez teleskop.

18 czerwca 2018 r. Dzień VI

Rano rozpoczęliśmy prace nad skonstruowaniem balonu. Każdy z nas zrobił poszczególne jego części tak, dać coś od siebie i stworzyć piękną całość.

Po obiedzie przyszedł czas na zajęcia z biologii, w czasie których zajmowaliśmy się badaniem różnych gatunków małży Morza Bałtyckiego.

Przed kolacją przyszła pora na puszczanie balonu – wypełniony gorącym gazem miał się unieść w górę, co okazało się nie takie proste. Nasz balon uniósł się i przeleciał tylko pięć metrów, po czym wrócił na ziemię.

Wieczorem porwały nas szalone rytmy rock and roll’a.

19 czerwca 2018 r. Dzień VII

Wybraliśmy się na wycieczkę plażą, aby podziwiać ruchome wydmy. Podczas wyprawy pani biolog opowiedziała nam o ich znaczeniu w przyrodzie.

Punktem kulminacyjnym dnia był trzygodzinny pobyt w koszalińskim parku wodnym. Korzystaliśmy z wielu różnorodnych atrakcji, a potem na dużym ekranie wspólnie obejrzeliśmy mecz Polska-Senegal.

Wieczorem spotkaliśmy się wszyscy razem i – oglądając zdjęcia – jeszcze raz powróciliśmy do wspomnień z wyjazdu.

20 czerwca 2018 r. Dzień VIII

Podróż do Oświęcimia

Wyjazd naukowo-turystyczny nad morze dla najlepszych uczniów szkół powiatowych, sfinansowany został przez Zarząd Powiatu w Oświęcimiu, a zorganizowany przez Młodzieżowy Dom Kultury w Oświęcimiu.

DZIĘKUJEMY

„Naukowcy”

Wiktoria Ciemiera, Daria Grzesło, Weronika Sikora, Karol Sordyl, Łukasz Cerajewski, Radosław Kubiś, Florentyna Matejko, Sebastian Parzymięso, Katarzyna Kubas, Wiktoria Chwierut, Magdalena Chwierut, Dominika Żmudka, Krystian Bienia, Łukasz Suchara, Mateusz Serwatka, Weronika Chacuś, Olga Lipowska, Krystian Garwacki, Paweł Ścigaj, Jakub Błasiak.

Nauczyciele: Bogumiła Goryczka, Małgorzata Dziędziel-Gabryszak, Anna Somogyi, Kazimierz Leśniak

Najczęstsze opinie:

wspaniali ludzie, świetna atmosfera, ciekawe zajęcia, pyszne jedzenie, dużo atrakcji…